10 tips om het meeste uit uw café-ervaring te halen

Cafe Spijkenisse

Het kan overweldigend zijn om een café over te nemen dat al gevestigd is. Voordat je begint met het aanbrengen van veranderingen, stippel je de route uit die je wilt volgen. Hoe wil je dat het café er over zes maanden uitziet? Over een jaar? Zo blijf je gefocust op de langetermijndoelen van de zaak en houd je je blik op de hoofdprijs gericht.

Huur iemand in op persoonlijkheid, niet alleen op vaardigheden.

Het gaat niet alleen om het vinden van een goede chef-kok of koffieprofessional. Kandidaten die bij het bedrijf passen, moeten de focus van uw wervingsinspanningen zijn. Accountants en managers zijn essentieel voor het runnen van een succesvol bedrijf, maar zij zijn niet de enigen die een koksmuts kunnen dragen. Werknemers die het creatieve gedeelte van de job aankunnen, of zelfs de leiding kunnen nemen, kunnen ook een impact hebben in een café.

Wees niet bang om je menu te veranderen.

Het kan tijd zijn om aan te passen wat u uw klanten aanbiedt. Het veranderen van menu's kan een café vaak helpen zich te onderscheiden van de concurrentie; het kan ook een goede manier zijn om nieuwe menu-items te introduceren of om je favorieten een boost te geven. Hoewel menuwijzigingen niet vaak voorkomen in westerse cafés, gebeurt het wel. Als het je een goede verandering lijkt, houd je dan niet in. Het maakt niet uit of je midden in een druk spitsuur zit of dat het 3 uur 's nachts in het weekend is. Als het tijd is om iets te veranderen, doe het dan.

Houd een goede administratie bij.

Het bijhouden van de dagelijkse gang van zaken in uw café kan zeer lonend zijn. Van het in de gaten houden van de uitgaven tot het volgen van de prestaties van je personeel, als je weet waar je aan toe bent, kun je betere beslissingen nemen. Je wilt echter geen spreadsheet aan de muur hangen. U wilt iets waar u gemakkelijk bij kunt. U kunt een lijst maken, deze opschrijven op een plakbriefje, of zelfs op uw computer bewaren. Zorg ervoor dat u een manier hebt om bij de informatie te komen en dat u er een permanente plaats voor hebt.

Blijf georganiseerd en communiceer met uw werknemers.

Als u wilt dat uw personeel productief is, kunt u het niet allemaal alleen doen. Zorg voor regelmatige communicatie met uw personeel. Als u werkt met werknemers die een beetje aanmoediging of hulp nodig hebben, kunt u hen helpen gemotiveerd en op koers te blijven.

Regelmatige communicatie geldt echter niet alleen voor je werknemers. Een café is een drukke plek, en je wilt niet dat problemen met de klanten of het TAPS-systeem onopgemerkt blijven. Zorg ervoor dat u elk klantenbezoek en elk TAPS-probleem in de gaten houdt.

Begin met deze tips, en je zult goed op weg zijn om een succesvol café te runnen.